voetnoot

Het ABN-groen viel goed op in de sportieve Dam-massa!

20-09-2017

In het donker. In de regen. Door de IJ-tunnel. Met felgekleurde hardloopsneakers aan de voeten. Op de fiets. Of met stevige wandelschoenen aan. Dát is deelnemen aan de Damloop anno 2017 én dat is ABN AMRO bedrijfssport anno 2017. Afgelopen weekend was ongeacht de Damloop sportdiscipline het ABN-groen uitermate goed vertegenwoordigd. De bank wist zich te onderscheiden met 1.250 deelnemers op het grootste sportevenement van de Zaanstreek.

ABN Runners

Wandelaars & Nachtlopers

De eerste groep ABN’ers kwam zaterdag 16 september al in actie tijdens de Dam-wandeltocht. De wandelfanaten trotseerden in het begin enkele buien, maar na 5, 10, 20, 27 of 42 km werden ze bij de finish alsnog warm begroet door de zon. Daarna klopte menig wandelaar aan bij de geoefende handen van de ABN-masseurs. “Het was even pijn lijden op de behandelbank, maar ik kan nu weer lopen als een Kievit”, aldus Maarten Haver. Enkele uren later vond er een collegiale wisseling van de wacht plaats, en was het de buurt aan de ABN-nightrunners. Dankzij de voorbereidende bedrijfssporttrainingen bleek de 5-Engelse-Mijl voor de meesten een makkie. Met name de (avond)sfeer, de stad en het enthousiasme van de vele lopers en toeschouwers zorgden voor een fantastische loopervaring, aldus de aanwezige ABN-deelnemers.


Fietsers

Fietsers & Engelse Mijl-lopers
 

De wielrenners en de 10-Engelse-Mijl-runners verschenen de dag erna, zondag 17 september, aan de start. 50 ABN’ers sprongen op de fiets en maar liefst 800 liepen de 10 Engelse Mijl van de Damloop. Guus Janssen, projectmanager Bedrijfssport ABNAMRO van sport&zaken, wist precies wat de finishers uiteindelijk nodig hadden: “Na zo’n sportieve prestatie is een handdoek, schouderklopje en een drankje naar keuze in de ABN AMRO-tent een magische beloning. Op naar volgend jaar, ABN is er klaar voor!”.

 

Goede doel

Oók goede doel-lopers
 

De verzamelde zweetdruppels van de 1.250 sportievelingen leverden naast veel vitale voldoening ook een mooi sponsorbedrag op. Bij ABN AMRO staat de mentale en fysieke fitheid van haar eigen medewerkers namelijk hoog in het vaandel, maar óók die van ‘Only Friends’: dé sportclub voor kinderen en jongeren met een beperking. Aan het eind van het sportieve ABN-AMRO-weekend ontving Only Friends een waardecheque met daarop een bedrag van 25.000 euro uit handen van Gert-Jan Meppelink, Chief Human Resources Officer van ABN AMRO

 

Wil je ook met jouw bedrijf trainen naar een gaaf sportevent? Wij regelen het van start-finish voor je, inclusief trainingen-op-maat (op eigen kantoorlocaties en voor beginners - gevorderden). Met als eindresultaat: samen fit for the job! Klik hier voor meer info!