voetnoot

Activatieweek sport&zaken stijl: dé manier bedrijfssport onder de aandacht te brengen!

03-04-2018

Stel je hebt het voor elkaar gebokst om met hulp van sport&zaken bedrijfssport op de werkvloer te introduceren. Hoe zorg je er dan voor dat medewerkers zich ook daadwerkelijk inschrijven? Of überhaupt op de hoogte zijn van het bedrijfssportprogramma? Het antwoord? Organiseer een activatieweek!

 

Cap activatieweek


Met maart net achter de rug, kijken we bij sport&zaken terug op een drukke bedrijfssportmaand. “We hebben net succesvolle activatieweken bij o.a. Sweco en Capgemini achter de rug, waar we huidige en nieuwe medewerkers hebben geïnformeerd en geënthousiasmeerd om in beweging te komen”, aldus Loes Haver accountmanager bedrijfssport. Bij sport&zaken wordt team bedrijfssport regelmatig gevraagd om een activatieweek te organiseren.
 

Activatieweek is een must!
 

Volgens Loes is zo’n week echt van meerwaarde en eigenlijk een ‘must’ voor het succesvol neerzetten, uitrollen en continueren van een bedrijfssportprogramma. “Als je zo’n week goed weet aan te kleden en neer te zetten, dan kun je honderden mensen, de sportieveling én de sportieveling in spe, binnen een organisatie bereiken. Deze week is een uitstekend startpunt van de lancering van een bedrijfssportprogramma, het zorgt binnen een organisatie voor zichtbaarheid van alle sporten die werknemers kunnen én mogen oppakken en medewerkers hebben volop de gelegenheid om trainers persoonlijk te spreken en vragen te stellen.”
 

Entertrainer

Nieuwe insteek 

Het jasje waarin een activatieweek wordt gegoten is afhankelijk van budget, wensen en locatie(s). Voor Capgemini, al jarenlang bedrijfssportafnemer bij sport&zaken, ging Loes op zoek naar een nieuwe activatieweek impuls. “Voor het eerst konden medewerkers de dag starten met een les yoga (gewoon in werkkleding), verschillende sportdemo’s bijwonen, elkaar sportief uitdagen en daarmee kans maken op sportieve prijzen (dag records en –winnaars), maar ook na werktijd lessen bootcamp volgen.” 
 

French Friday

Entertrainers, wattbikes & French Friday
 

Ook nieuw dit jaar waren de sport&zaken entertrainers (acteurs in flitsende trainerspakjes die als een soort bedrijfssport-promoteam medewerkers informeren over de sportmogelijkheden op de werkvloer), de smoothie-fiets en de wattbikes. De wattbikes stonden strategische opgesteld om medewerkers uit te dagen om in 6 seconden in de buurt te komen van het record van baanwielrenner Theo Bos. De week werd afgesloten met French Friday: om 15:00 uur gingen de computers uit en kon team Capgemini een spelletje petanque begeleid door Monsjeu de Boules. Uiteraard onder het genot van Franse hapjes, drankjes en muziek.”
 

Uitdagende beweegblikvangers!
 

Voor het eerst koos sport&zaken voor het inzetten van sportgadgets, denk groot, zichtbaar en veel lawaai, voor dit soort sportieve activatieweken. "Wij waren direct zelf enthousiast en ook in de praktijk zijn dit soort beweegproducten een hit. Zo hebben we bij Sweco voor het eerst de cardio wall ingezet om korte beweegmomenten te creëren; medewerkers stonden letterlijk in de rij om zichzelf en elkaar uit te dagen en waren bijna niet te stoppen.” De aanmeldingen voor het Sweco bedrijfssportprogramma stroomden gedurende de kick-off-week binnen: naast de eerste 146 aanmeldingen schreven maar liefst 143 bedrijfssport newbies zich spontaan in.


wattbikes

Een passend eind-event
 

Een bedrijfssportprogramma en een activatieweek gaan in onze ogen hand in hand en vanuit sport&zaken vullen we dit helemaal anno nu in: mét entertrainers en gave beweeggames. Hierdoor komen medewerkers daadwerkelijk achter hun bureau vandaan en zie je dat ze op een fun en laagdrempelige manier worden aangespoord om deel te nemen aan een bedrijfssportprogramma. Nu iedereen in de afgelopen maand op een leuke manier is geactiveerd, kan er gestart worden met trainen voor toffe eindevenementen; deze zoeken we altijd met veel zorg uit, passend bij de bedrijfssporter. “Ik kijk er naar uit om iedereen aan de start te zien verschijnen: van een Dam-tot Damloop tot de Harbour Run, Limburgs Mooiste of Salzburg 2019”, aldus een enthousiaste Loes.


Wil je meer info over onze bedrijfssportprogramma's of een activatieweek op maat? Zoek contact met Loes: loes@sportenzaken.nl of 06 51 35 76 68.